dissabte, 30 d’octubre del 2010

REFLEXIÓ SOBRE EL FLYER

Les paraules escrites al flyer que jo vaig triar eren:

PROJECTE
VÉRTIGO
FULL EN BLANC
UN PROJECTE ÉS UNA IRREALITAT
CREATIVITAT
IMAGINATIUS
INTUÏCIÓ

No és casualitat que jo hagi escrit PROJECTE al principi de la llista, realment és una de les paraules que més destacaven  a la targeta, però aquest no ha estat l'únic motiu. Crec que la resta de conceptes són satèl·lits d'aquest principal. 

Primerament penso en la meva experiència com a mestra d'educació infantil. Quants cops abans d'iniciar un projecte a classe, full en blanc, m'he proposat de dur a terme quelcom obert, sense propostes tancades i limitadores, aprofitar les aportacions dels infants, els seus interessos, ells són imaginatius... és difícil de seguir aquest camí...et trobes en contradicció amb la burocràcia de l'escola (programacions, documents, inspeccions...) és una contínua lluita entre els dos fronts.Alguns cops cedeixes a la norma i d'altres triomfa victoriós el respecte al ritme dels nens i nenes. Un projecte és una irrealitat, acabes pensant...Sempre queda el consol de la intuïció,  fem-li cas,  i creus que al cap i a la fi, no ho ha sortit tant malament!

En segon lloc, apareix a la meva ment el projecte de tornar estudiar, el projecte final d'aquesta assignatura. Aleshores si que sorgeix el vértigo total. Però pensan-t'ho bé, potser no es un full tan blanc com semblava, potser s'hi comença a esboçar alguna idea, permeteu-me ser imaginativa, i seguint la meva intuïció posaré fil a l'agulla...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada