divendres, 12 de novembre del 2010

GABILONDO SOBRE EDUCACIÓ

Reflexió del periodista sobre el paper del mestre i dels pares en l'educació dels joves. En aquest, cas entra en joc un tercer element: el poder judicial. Cal? És tal "l'analfabetisme social" (com diu el periodista) que es necessita una intervenció d'aquest tipus? Veieu i opineu.

http://www.youtube.com/watch?v=EXqe_m1nJcs&feature=player_embedded

2 comentaris:

  1. Jo crec que l'intervenció del poder judicial no és la solució. No veig com un jutge pot decidir l'horari de sortida de casa dels joves. El què passa a casa és responsabilitat dels pares. Crec que el jutge ha de cercar altres solucions.

    Pens que l'educació en aquest país no es deixa de banda ara que tenim crisi, ja fa molt de temps que està en segon (o tercer) terme...

    ResponElimina
  2. La decisión judicial apunta a lo que menciona el periodista: educar o, más bien, reeducar, reformar una conducta errónea. Coincido con el periodista en el papel primero de los padres a la hora de educar a los hijos en valores y coincidir en principios y normas que no atenten contra la labor de los profesores y del resto de la sociedad. ¿Y qué hubiera pasado si esos jóvenes "castigados" por el juez hubiesen golpeado a un anciano, herido de gravedad a alguien o incluso matado a otra persona? Seguramente, los padres se habrían justificado de otro modo y les habrían justificado a ellos.
    Me gustaría también que algún periodista leyese algún mensaje editorial donde asumiera la responsabilidad que le cabe a los medios en la promoción del exitismo, materialismo, consumismo, etc etc que motiva y genera un tipo de violencia.
    Hay responsabilidades compartidas entre la familia, la sociedad y la educación a la hora de formar a los jóvenes, no creo positivo echar en cara la responsabilidad a solo uno de ellos.

    ResponElimina